Blivande Brandingenjör

Pluggar på LTU till brandingenjör

Halvtid

Publicerad 2015-09-24 17:46:23 i Allmänt,

Hej på er!
 
Nu är jag nästan halvvägs genom första läsperioden och snacka om att tiden har gått fort och att det har varit fullrulle hela tiden! Har en inlämning imorgon som mer eller mindre avslutar en kurs, har endast redovisning av arbetet och sedan är den avslutad. Riktigt skönt kan jag säga. Utöver det så kämpar vi på med två laborationsrapporter som ska lämnas in nästa vecka samt arbetet med att konstruera en vägg. Mycket fram och tillbaka med denna vägg har det varit men nu har vi gått från total förvirring till att nästan ha en färdig vägg. Helt dålig är den inte heller, eller det är det vi tror. Vi har ett handledningspass imorgon så vi får se vad han säger då... Vår vägg kanske är helkass trots bra siffror? Det var man aldrig. Men det är skönt att börja se slutet på det trots att hela rapporten är kvar att skriva..
 
Utöver allt i skolan har jag börjat med jazzdags på torsdagar så håller på att laga lite mat nu i skrivande stund. Annars försöker jag ta mig till gymmet men det har väl varit lite sådär med det skulle jag säga, men var faktiskt där i förrgår och har målet att ta mig dit på söndag också. Ska även försöka komma ut med kameran, var när hur är oklart än så länge men måste ut och fota mera känner jag! Dock har det varit regnigt och äckligt ute i två veckor nu och då sitter man hellre inne med en kopp te än att bege sig ut...
 
Tror mitt ris börjar bli klart så ska värma lite korvstroganoff! Livet som student, värma mat och äta med nylagad mat..
 
En av sista dagarna med den underbara solen för ca 2 veckor sedan!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela