Blivande Brandingenjör

Pluggar på LTU till brandingenjör

När jag öppnar fönstret

Publicerad 2015-05-30 12:39:27 i Allmänt,

Hej på er!
 
Idag är ännu en dag då solen skiner och fönstret står på vid gavel. Det som slog mig nyss var skillnaden i ljudet som kommer in. Hemma i Stockholm öppnar man fönstret och mot gården hör man mer eller mindre bara barn som skriker/gråter och ut mot gatan är det skratt och skedar om rörs om i kaffe koppar. Glöm inte bort trafiken man hör, den är svår att missa. Här uppe är det däremot en stor skillnad, man hör kanske någon enstaka bil som kör upp på parkeringen eller bussen som åker förbi någon gång i timman. Ibland kanske man hör några bilar på en väg längre bort eller ett tåg som susar förbi någonstans där borta. Annars är det mest fågelkvitter, rätt fridfullt helt enkelt. Idag kommer jag inte kunna njuta av vädret som jag hade hoppats, eller mindre än vad jag hade tänkt i alla fall. Ska sitta inne och plugga och ha mig hela dagen men det blir förhoppningsvis någon promenad så jag inte blir galen. Lär behöva handla mat inför kvällen om inget annat.
 
Har gjort en kopp Nespresso kaffe och skalat en mandarin så nu är jag redo för att sätta igång med pluggandet!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela