Blivande Brandingenjör

Pluggar på LTU till brandingenjör

Vad regn kan ställa till med

Publicerad 2015-07-30 16:43:25 i Allmänt,

Hej på er!
 
Det har ju varit så fruktansvärt lugnt här på station, fast för 1,5 timmar sen gick det 5 larm. De flesta av dessa larm var automatlarm och berodde på vädret. Regn och åska utan dess like, det var så mycket regn att vi knappt såg vägen! Helt sjukt. Hann vara tillbaka på station tillräckligt länge för att gå på toa och äta två vindruvor innan vi var ute på vift igen. Inget allvarligt som tur var utan några äldre som behövde hjälp då deras hiss var trasig. Fartfylld 1,5 timme, riktigt skoj efter en väldigt väldigt lugn sommar!
 
I övrigt så händer det inte alls så mycket, många jag känner är bortresta vilket är lite halvtråkigt men det ordnade jag och Julia genom att boka en liten kryssning till Åbo. Båten avgår imorgon kväll och vi ska ha det så mysigt! Hade önskat att jag hade haft min kamera men den är ju i Lule, riktigt ledsen att jag inte fick med mig den alls.. Men men inte så mycket att göra åt saken... Ska ta och göra klart en grej på datorn innan det blir dags att gå på nattskiftet vid 17:00 så jag kan vara ledig imorgon!
 
Dagens orientering avslutades med att tanka bilen då bilden är tagen! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela